Lovely dinner!

Gjorde blomkålspuré idag, istället för potatismos. Det var sååå gott! Har aldrig provat det innan då jag har tänkt att det måste ju smaka tokmycket blomkål. Men det gjorde det inte. Det var en otroligt mild smak, mycket gott! Jag slantade purjolök och ringlade över mosen när den var klar. En lite extra touche på mosen. Till detta panerade jag koljafilé med hackade solroskärnor och pinjenötter och stekte på plattan, kryddade med salt och droppade citron över, strö parmesan ovanpå när fisken är klar. Kanongott! Orkade inte göra någon sallad idag men jag kan tänkta mig att det passar rätt så jyst med en vanlig grönsallad till, eller kanske sparris.

Detta kallar jag snabbmat, det tog 15 minuter totalt! Fiskens panering har jag inget recept på, de hittade jag på själv. Men prova dig fram. Det är gott att bara panera i sesamfrön också (tack Henrik för tipset!)

Blomkålspuré 4 pers:

1 Blomkålshuvud
2 dl vatten
1/2 dl grädde (eller matlagningsgrädde, mjölk etc.)
salt
vitpeppar

Dela blomkålen i buketter och koka den mjuk. Häll bort vattnet. Mixa blomkålen och grädden till en slät puré. Häll tillbaka purén i grytan och värm upp, smaksätt med salt och vitpeppar. KLART!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0