Pelagoner

Jag måste inhandla lite pelargoner. Det är en investering till hemmet! De är så tacksamma och fina i klara färger. Och det finns faktiskt sorter och varienater som INTE påminner om en "pensionärspelargon". För jag kan tycka att vissa sorter förknippar jag med gamla människor haha. I och för sig inget fel i det med tanke på att jag försöker inreda mitt kök i stilen engelsk romantik möter sommarstuga. Det jag menar med sommarstuga är känslan av ombonat, ihopplockade "överblivna" prylar som man tar med sig från hemmet till sommarstugan. Känslan av gammalt mys! Hela denna inredningsstil i köket började när jag flyttade in i lägenheten. Luckorna i köket är modellen DUVBO från Ikea. Denna modell för mig gav direkt en känsla av lantlig stil. Och ren lantlig stil är inte min stil, snarare mer lantromantik. Istället för att byta ut alla luckor i hela köket (vilket är slöseri med pengar och material) så har jag istället spunnit vidare på lantstilen. Och det var där hela grejen med romantiskt sommarstugekök började. ROLIGT!
Så ni förstår varför jag MÅSTE ha pelargoner i mitt kök! Det ger den rätta känslan. Och så ska jag se om jag inte kan hitta spetsgardiner på loppis. Jag är ingen gardintjej, igentligen. Men i köket, för att uppnå den rätta känslan, så måste det upp en gardin. Och kanske en spetsduk på bordet......







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0