Världens enklaste GI bröd

Detta receptet har jag fått av kära Hartless. Brödet är så galet gott och tipp topp för magen! Super enkelt och själva degen går fort att göra. Det enda tråkiga med brödet är att det ska gräddas i en timme, så man får tyvärr vänta lääääänge innan man kan smaka första biten ;)



6 dl gramhamsmjöl
1/2 dl rågkross
1/2 dl krossat linfrö
1/2 dl solrosfrö
1/2 dl pumpafrö
1/2 dl hackad mandel
1/2 dl hackade valnötter
4 st hackade aprikoser (jag tog torkade plommon)
1 1/2 tsk salt
1 1/2 tsk birkarbonat
6 dl filmjölk
2 msk sirap

Smörj och bröa en form (föreslagsvis en avlång sockerkaksform) med grahamsmjöl eller linfrö. Rör ihop alla ingredienser och häll i formen. Grädda i 1 h i 175 grader.







Kommentarer
Postat av: Tove

Det såg gott ut! Får jag testa efter min LCHF-period =) puss

2011-08-17 @ 19:30:54
URL: http://freedom2love.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0