Make up till Bröllopet

Jag har valt att göra min egna make up till bröllopet av två anledningar. De ena är att jag tycker det är onödiga pengar och den andra orsaken och även den största osaken (och även därför det känns onödiga pengar) är att jag är så fruktansvärt kräsen på hur jag vill att de ska se ut. Det är bättre jag gör det själv.

Vid två tillfällen har jag blivit sminkad av en make up artist och båda gångerna tycker jag att min hud ser "tung" ut. Det öser på så frukanstvärt mycket puder så de känns onaturligt. Då hade jag nog gått runt hela kvällen och vänt bort huvudet när någon velat krama mig. Tänk om hela ansiktet fastnar på deras blus!?

Senaste gången jag blev sminkad var för några dagar sedan. Jag hade bokat tid till Make up Store. 495 kr kostade det för 1 h. Och för den summan fick man även plocka ut produkter. Jag anade hur resultatet skulle bli så det var kanske inte därför jag bokade tid, utan snarare för att få tips på hur man lägger en make up som håller en hel bröllopsdag!! Hon var riktigt duktig, så besöket kändes lyckat. Dock massa onödigt puder så huden såg torr ut, men det verkar vara alla make up artisters grej :(. Oavsett vilket så fick jag massa tips och kom hem med en påse som jag är riktigt nöjd med.

Det som köptes var:
1 tub med serum för huden (funkar som en primer som håller underlagskräm och puder på plats utan att göra huden torr)
1 st ögonskugga i färgen "24 karat"
1 st pensel för att sudda ut och tona ut skugga i ögongloben
1 st läppstift i färgen "Peachy" (underbar färg, den blir inte riktigt så skarp som på bilden, mer rosa/korall)
1 st eyeprimer (gör så ögonskuggan håller länge + att det inte blir sånna veck uppe på ögonlocket)





På mig använde Make up store följande: En foundation som heter "liquid linen". Personligen rekomenderar jag Cliniques foundation, den är mycket bättre. Ett löst puder som heter "wonder Sahara" och en rouge som heter "Power", de lösa pudret var de lite skimmer i. På ögonlocken använde hon "glam peach" (brunaktig), "24 carat"(guldglitter) samt "meteor" (ljus som ligger längst upp mot ögonlocket). Eyepencil i färgen "seduced by the dark" (svart runt ögonen) samt en som heter "vanilla" som användes på insidan av nedre ögonlocket, (tar bort de röda och gör att du inte ser så trött ut). Gör inte misstaget och använd en vit ögonpenna, det blir så markant och inte alls snyggt. På ögonbrynen använde hon "duo brow". De

Så, mina vänner, så här kommer sminket (förhoppningsvis) att se ut på bröllopsdagen:






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0