Nu sätts de på sin spets

Bröllopsklänningen har kommit efter en andra omsömnad. Nu sitter den som ett korvaskinn, bokstavligen talat. Den sitter perfekt....så länge jag står upp. Men så fort jag sätter mig ner, eller äter en mat bit...ja då kan de hända en olyckan ;) SÅ den är kanske lite väl tajt. jag har nu 4 v. på mig att gå ner i vikt, i alla fall 2 kilo, vilket inte borde vara några problem. Till min hjälp har jag fått tips om en app som heter shape-up. Helt plötligt blev det sjukt roligt att räkna kalorier!! Du knappar in din längd, vikt, ålder,målvikt, hur du planerar att röra på dig och hur mycket du hoppas på att gå ner i veckan. Den räknar sedan ut din BMI och talar om hur lång tid de kommer att ta för dig att gå ner dina oönskade kilon och om din tänkta viktnedgång är sund. Sen är det bara att köra igång. Otroligt intressant! Man knappar in allt man äter och den får en definitivt att tänka efter innan man tar den där extra smörgåsen som man kanske inte behöver, eller sätter skeden i en burk Ben & Jerry (som förresten innehåller 1226 kalorier och för att sätta det i relation till ett dagsintag av mat som bör ligga runt 1800-2000 kalorier per dag).

Ja ni ser, på mindre än 8 h är jag såld på en app. Fantastikt roligt!

Nedan är lite ex på hur de ser ut. (inte mina siffror)











Kommentarer
Postat av: Tove

Vilken häftig! Den ska jag fixa när jag så småningom köper mig en Iphone =))

2011-12-04 @ 22:18:32
URL: http://freedom2love.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0