Godkväll i stugan

Har precis haft Line på besök. Kära söta Line, snart blir du mor. Det ska bli så spännande, och jag tror på en Edit eller Alva. Linnea kan också gå ;)
När man får besök mitt i veckan få man synda med både mjuk kaka och hård. Eller? Det gjorde jag i alla fall.

Nu är det pyssel på hög nivå. Har snart klistrat fast alla guldpluppar på inbjudningskorten. Det är kul! Sitter och funderar på hur i hela friden man ska skriva adressen på kuvertet. Man kanske ska skriva "familjen xxx" om paret är gifta (och har barn). Men hur skriver man om paret inte är gifta (och om de har barn). Skriver man ut hela för och efternamn på alla i hushållet...eller hur skriver man?  Vilket i landsproblem!!


Kommentarer
Postat av: LillaSyster

Ser ut att bli kanonfint :)

Jag hade valt att skriva familjen xxx...å ta det efternamnet på personen som du känner från början.

Förstår du?



Eller så skriver man båda efternamnen. för oftast så är det väl bara två efternamn?

Om dom inte har barn sedan tidigare förhållanden som har andra efternamn... men va fan. dom fattar väl att dom ska med ändå när du skriver familjen.

2011-02-02 @ 09:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0