Byggdag

Denna lördagen blev en städ och byggdag, så vi tog bussen till Bauhaus för att inhandla vita hyllplan. Har funderat ett tag på vad jag ska göra av alla min böcker. Har inte en jättestor lägenhet så jag vill inte ta upp ännu mer golvyta genom att han en bokhylla. Så jag kom på den fiffiga idéen att borra upp en enda lång hyllplan i anslutning till fönsternas ovankant i mitt vardagsrum. Jag har ändå inga gardiner så det får fungera som en "gardin".  M måttar och knackar för att kontrollera underlaget innnan borren kommer fram. Hyllan kommer att fästas under en bärande balk som sticker ut ca 10 cm ovanför fönstret. På så sätt behövs inga konsoller. Man borrar bara rakt upp genom hyllplanen och upp i balken. Se bild snett underifrån längre ner.



O medans M borrade så städade jag och fotade vissna tulpaner. Vilka fina bilder det blev. En vissen tulpan e minsann vacker!



På vägen hem från Bauhaus, i ett skyltfönster, hittade jag detta underbara förkläde! Kanske inte samma gröna ton som på tapeten men det är samma ljuvliga stil. Tycket det passade fint.



Och så blev det storstäd så klart. Efter borrningen lade sig ett fint hemskt damm över hela vardagsrummet. Tur var väl det att man hade halva huvudet med sig och täckte TV:n och soffan i filtar. Resten av rummet fick man noga damma av. Det letar sig in överallt.

MEN så bra det blev! Jag är super nöjd. Och ingen bokhylla som står på golvet och tar plats. Härligt!





Kommentarer
Postat av: LillaSyster

Riktigt snyggt! Du ät fiffig du... fiffiga fiffi :)

2011-02-20 @ 09:35:02
Postat av: Tove

Snyggt! Behövs inga gardiner där inte

2011-02-20 @ 16:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0