Ett kakafat av gamla tallrikar...

Var inne på Stockholms stadsmission (second hand) i helgen. Där fick jag väldens idétips om ett kakfat. Köpte 3 st udda tallrikar i olika storlekar. En stor, en lite mindre och en pytteliten. Sen köpte jag två glas på fot. En lite högre likörglas och ett mindre snapsglas. Allt limmas ihop med porslin- och glaslim (finns på panduro hobby). Limmet tål maskindisk, motstår hett vatten och diskmedel.
Resultatet är såååå ljuvligt!





Ett tips är att fästa glasets övre kant i tallrikens undersida först. Sen när detta har torkat (ca 24 h) så fäst glasens fot i tallrikens ovansida. Detta för att det är lättare att måtta in så det blir rakt. Eller gör som jag, bara klistra ihop allt för att man inte klarar av att vänta :)
Vill man, kan man även klistra fast ett glas längst upp och låta glaset vara toppen av kakfatet istället för en tallrik. I glaset kan man lägga godis, Fingers (avlång chokladkex) eller annat gott.

Kommentarer
Postat av: Tove

mkt bra tips!! Jag ska nog gå på loppis på Onsdag här nere =)

2011-01-24 @ 23:01:22
Postat av: LillaSyster

Va du är påhittig å pysslig syster!

Jag är inponerad av dig!

Kakfat e inte riktigt min grej... men det va väldigt fint! Duktiga du.

2011-01-25 @ 10:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0