Fredagsmys

Tacos, Ben & Jerrys och hyrfilm! Kvällen är räddad. Igentligen skulle kvällen även innehålla ett glas rödvin men jag tror jag "sparar" mig till imorgon.
Två stycken avocado fanns hemma, men ingen kryddmix till guacamole  så jag gjorde min egen från grunden. Var ju inte alls så svårt som jag trodde. 2 avocado, 1 dl creme fraishe, 3 krm salt, 1 vitlöksklyfta, 1 urkärnad tomat, lite chilifrukt eller cayennepeppar, saften av 1 lime eller 1 msk citron. Mixa samman allt i en mixer. KLART!!!
Det blev supergott!


Nu så här blev det


Kommentarer
Postat av: Tove

ååh jag vill åsså ha! Vad ser ni för film? Tänkte ringa men ville inte störa i myset ;) Men snart kommer Kari hem så då kan jag stilla min rastlöshet ;) Kram!

2011-01-14 @ 22:24:47
Postat av: Sofie Maräng

Filmen Salt blev det. Lite väl överdriven film, men så är ju de amerikanska produktionerna. Det var en riktig biofilm med massa effekter.

2011-01-14 @ 22:41:07
Postat av: Tove

Ja vi såg den för nån vecka sen. jag gillade den men som du sa, riktig amerikansk! Gillar när det helt plötsligt vänder helt i en handling :) Hoppas ni har det mysigt. Jag har precis syndat med en pizza i min ensamhet..men jag får väl passa på, snart blir det hårt;)

2011-01-15 @ 17:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0