Flyttmaraton... kräk

Ligger i sängen och försöker somna. Det är inte så lätt när solen strålar utanför o kl bara är 18:08. Märkligt de där hur folk hur som helst kan sova middag, för de kan inte jag. Jag önskar att jag kunde, mer nu är någonsin innan. Kl 20 idag ska jag hämta en flyttbil på Statoil. Den ska sedan köras upp till Sthlm...av mig, ensam. Jag har 6 h på mig annars spräcker jag schemat. Väl uppe i Sthlm, förhoppningsvis innan kl 02 så ska jag försök somna. Då har jag 6 h på mig att sova. Sen ska vi lyfta in hela M:s bohag i flyttbilen (vi får massa hjälp) och köra ner på 6 h. Allt detta ska alltså hinna göras innan kl 20 imorgon, för då ska bilen lämnas tillbaka. Å nu tänker ni, varför inte bara hyra en envägars flyttbil. JO, de kan jag tala om, för då vill hyrbilsfirman ha 5000 kr extra för det! Det är det inte värt.

Det är ball om vi hinner! 24 h flytt! Så man kan säga att jag, from kl 20 ikväll ska vara med i ett flyttmaraton.
För att klara detta Maraton har jag bunkrat upp med jordgubbar, nötter, vatten, en smörgås och en halv påse Polly som ska med i bilen. O så en massa CD-skivor. Jag måste ju får sitta o pilla med något, annars somnar jag väl.

Så, nu måste jag som sagt somna, så jag orkar med detta hemska. Om 24 h är det över! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0