Det gick nästan smärtfritt..

Aldrig mer flytta (säger man nu, men någon gång måste man väl). Usch va det var hemskt. Det är väl alltid något som ska gå fel, men jag trodde seriöst att vi skulle klara oss utan strul. Allt gick så bra, vi låg före vår tidsplan och var tillbaka i Malmö 2 h före tid.... tills vi kom fram till Shurgard. När vi knappar in koden får vi till svar "ogiltig kod". Va?! Va menas?? Sist vi besökte Shurgard var när vi skrev på avtal att hyra ett utrymme ett halvår framåt. Vi fick vår kod och betalade hela kalaset i förskott... o nu kom vi inte in. Jag bröt ihop. Bokstavligen talat. M fick sköta all kontakt med jouren som man kunde ringa, för jag klarade inte av det.
Vi kom fram till en ung tjej som gång på gång säger att hon inte kan göra något då det är helg och ber oss återkomma på måndag... på MÅNDAG! Där stod vi, med en fullastad lastbil  som skulle tömmas och lämnas tillbaka 3 h senare. Man kan få panik för mindre, tro mig.
För att göra en lång historia kort så slutade det väl, som tur var. Efter ca 1,5 h svävandes i ovisshet fick vi fatt i en ansvarig för Shurgard i Malmö som gav ut en tillfällig kod till oss. Så tillslut kom vi in. Den extra kostanden för hyrbilen som drog över tiden fick Shurgard stå för.

Kommentarer
Postat av: Tove

bara nästan ;)

2011-06-14 @ 22:35:32
Postat av: Sofie Maräng

mmm, bara nästan, det är ofta bara nästan ;)

2011-06-15 @ 23:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0