Klart vi ska ha våfflor!

Äntligen fredag! Gud som jag har längtat och dessutom våffeldag!! Helt underbart. Men jag är ju en av dem som faktiskt tycker att våfflor inte är en middag. Så våra kandidater till själva "middagen" har varit bloccoli och blomkålssoppa, tacos (fast lite mindre än en vanligt portion) eller räktoast. Lotten föll på den sista kandidaten. Jag älskar att sitta o pilla räkor. Jag gjorde en kall dippsås till som blev himla god. Jag blandade creame fraich, lite majonäs, pepparrot, vitlök,citronpeppar, salt och dill. O så hade vi en rustik baguette (ICA) istället för rostebröd.


O så måste jag få tipsa om en fiffig sak. Om man inte orkar vänta tills räkorna tinar, så använd hårtorken!! Det går finfint och räkorna tinar på 5 min.









Och så våfflor efter det. FANSTASKTISKA våfflor, de får hela 

Jag kommer nog aldrig mer köpa frasvåffelpulver på påse mer. Detta var helt galet goda och blir super frasiga.
Receptet kommer här:

2 dl kallt vatten
3 dl vetemjöl
3 dl grädde
2 msk smör

Smält fettet och låt det svalna, eller använd flytande margarin. Vispa ihop mjöl och vatten till en jämn smet. Vispa grädden tjock och blanda den och det avsvalnade fettet i mjölsmeten. KLART!

Så, nu bojkottar vi pulvervåfflor, för detta slår allt!


Kommentarer
Postat av: Tove

Sluta läska dåååå ;-)

2011-03-26 @ 09:09:47
Postat av: Sofie Maräng

Pussis! Räkor är bra, du kan hoppa över brödet :)

2011-03-26 @ 15:35:30
Postat av: Tove

jaja...tänkte mer på våfflis !;)

2011-03-26 @ 15:50:49
Postat av: Sofie Maräng

jo jag förstod det men tänkte prata bort det ;)

2011-03-26 @ 16:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0