Klippa lugg

Jag klipper min egen lugg. Mest för att det känns som onödiga pengar att springa till frisören 1 gång i månaden och för att jag har miljoner virvlar i min panna och kan inte begära att min frisör ska hålla kolla på alla dessa.
Början med att bestäm hur långt bak luggen ska gå. Min går ca 5 cm bak.



Håll sedan en pinnkamm rakt upp måttat från pupillen. Detta för att din lugg ska få rätt proportioner i förhållande till ansiktet. Klipper du för långt åt sidan kommer de se konstigt ut och luggen kommer bli väldigt bred. Gör samma på andra sidan.





Fäst upp resten av håret med hårnålar så att det inte rasar ner när du ska klippa. Sen är det bara att börja klippa. Tänk på att klippa lite i taget. Håret drar gärna upp sig, speciellt om du klipper vått hår och det är inte så kul att upptäcka att man klippt för mycket när det väl har torkat ;)
Om du inte vill ha för skarp kant så "hacka" lite snett upp med saxen för att skapa en mjukare kant.



Eftersom jag var själv kunde jag tyvärr inte fota när jag väl klippte luggen då jag behövde båda händerna.

KLART!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0