Måste få visa..o få tipsa

Efter jobb gick jag på en snabbshopping. Har spanat in ett par stövletter på Rizzo som jag varit lite småsugen på. Lagom höga, väldigt sköna, snygga och prisvärda. Jag är super nöjd.
Det som är tokviktigt är att jag sköter dem rätt. Gör jag det kommer de hålla lääääänge. Och jag brukar inte slarva med mina skor. För jag kan erkänna, jag är en skofetischist!

Lite tips!



Tänk på att putsa dina nya skinnskor innan du börjar använda dem, eftersom de bara glansputsas i fabriken.
För att få riktigt glansiga och fina skinnskor så använd skokräm. Låt skinnet suga åt sig och putsa sedan upp med en mjuk trasa (gammal nylonstrumpa) eller skoborste.



Om du väljer impregnering så spraya även på klacken, sulan och särskilt på sulkanten. Du skyddar du skorna mot fukt och salta fläckar. Jag kan tipsa Collonil, den finns i välsorterade skobutiker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0