I love cupcakes

Jo jag älskar ju o äta dem, men har aldrig provat att baka dem själv. Så nu slog jag slag i saken och minsann, det var inte så svårt. Jag gjorde mina cupcakes efter Lailas recept. Hon är grymt duktig på att baka och det brukar alltid vara en extra twist på hennes recept (eller lite extra socker). Dessa är toppengoda och blir inte så torra och "tunga". Jag valde att lägga hallon i mina muffin. Så i med en sked smet i formen, sen i med några hallon och toppa med ny smet. Smeten ska täcka upp till 2/3 av formen. Jag använder också en särskild ungsform för muffin som jag sätter formarna i, annars är det lätt att muffinsen rinner ut och tappar formen.







Själva frostingen färgade jag med gul och röd karamellfärg, så halva smeten gul och halva smeten röd. Själva frostingen stelnar inte, så smeta inte på frosting på alla muffin, om du inte tänker äta alla på en gång förstås.







KLARRT!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0