Mitt kvällsprojekt

Ni som besökt min blogg tidigare kanske kommer ihåg att jag vintagefyndade i Stockholm för några helger sedan. Med mig hem kom bla en spetskavaj som jag blev smått förtjust i. Även om den nästan är tipp topp så behövs det göras lite jysteringar.



Jag vet att det är inne med axelvaddar, men dessa var enorma. Så axelvaddarna klipptes bort. Det blev mycket bättre utan.



Sen tycker jag att den spitar lite i knapparna mitt på magen. Två anledningar; Knapparna är sydda väldigt långt ifrån varandra och så har jag ätit lite mycket kanelbullar på sistone.



Problemet fixar du lätt med tryckknappar, gärna i plast då dessa är lite "segare" än de i metall.




Om man vet med sig att man har en fin blus hängandes i garderoben och som inte används för att det spitar i knapparna (för mig oftast över brösten, tyvärr) så går det lätt att fixa med lite tryckknappar.

KLARRT!




Kommentarer
Postat av: Tove

den e sviiiinsnygg!

2011-05-19 @ 21:44:43
URL: http://freedom2love.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0