Jag vill följa med Eva...

...men kanske inte på livstid. Hon är ju otroligt modig den där Eva som 96 år gammal flyttar till Thailand. Inte många som hade vågat det, oavsett ålder. Men jag tror att jag är för feg och för bekväm för att någonsin göra en sådan livsavgörande resa. Även om man inte hade några vänner kvar i livet o ingen familj, så är det mycket annat som skulle locka mig att stanna kvar i Sverige. Som sjukvården tex. Vi betalar 200 kr för en röntgen som i verkligheten kostar minst 5 dubbelt. Pengamässigt är sjukvården himla bra i Sverige. Själva vården i säg kan jag inte kommentera, jag har aldrig behövt utnyttja den förrutom vid vissa tillfällen hos sjukgymanst för en skadad fot. Ja, jag vet, vi betalar mycket skatt, men vi får mycket för den också. Jag tänker på Eva som betalat skatt hela sitt liv och om de nu händer något i Thailand så har hon ju knappast subventionerade vårdkostnader där. Fast Eva är 96 år gammal, så jag förstår hennes nu-eller-aldrig tänk. Det är otroligt modigt!

Hon borde ha landat nu. Söker i tidningarna efter svar på hur resan gått. Ingen skriver något. Undrar om Eva kanske har en blogg :)

Citat från Per Moberg "nu går det undan sa Jesus när han for på arslet nerför oljeberget"....haha, helt galet flummigt, precis som jag.

Puss o godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0