Mojito och Prins Bernard kanske?

Vilket väder det har varit idag! Riktigt skönt. Vi cyklade in till stan för att spana på en vinterjacka till mig. Men jag tror jag är lite för tidigt ute för detta. Annars brukar det vara i september de kommer ut i butikerna så det borde funnits lite mer tyckte jag.

Nu sitter jag o smuttar på en Mojito. Tycker vi lyckades ganska bra. Den blev skitgod rent ut sagt. Men nästa gång blir det liiiiite mer sockerlag. Så här gör du:

1 glas:

4 cl sockerlag (vi tog 2cl och det blev för lite)
4 cl vit rom
ca 8 mynta blad
sodavatten
Krossad is
1 lime

Sockerlagen görs på lika delar socker som vatten. Koka upp hastigt för att låta sockret smälta. Muddla, eller stöt lite lätt på en skärbräda, mynta bladen. Mät i rom, sockerlag och myntablad. Häll över krossad is och soda vatten. Toppa med pressad lime. Super!






Nu är vi lite i valet och kvalet om vi ska avsluta kvällen på Prins Bernads partybåt! Är lite sugen på att gå ut o klubba faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0