Sthlm weekend

I helgen som va tog jag och M tåget upp till Stockholm. En weekend vigt för oss. För mys och shopping. Shopping blev det!  Hela fredagen gick åt. En väska och en kappa blev det och M köpte en ny vinterjacka. Jag har äntligen fått shoppat den väskan jag suktat efter i över ett år!! Som jag sparat och nu är den min! Helt galet hur det kan blir. Men jag tänker så här. Alla gillar vi olika saker. Vissa vill lägga sina slantar på renovering eller en ny bil, andra på en ny dator. Jag på en väska :)

Får jag presentera min andra kärlek, Mr Bottega Veneta ;)
 
 
 
På lördagen checkade vi in på Yasiragi spa. Det var ju en upplevelse i sig men sjukt överskattat. Jag gillar stället men jag hade nog förväntat mig mer efter allt folk berättat och allt man läst. Jag hade förväntat mig mer basänger, utomhuskällor och grottor med mys. Det som fanns var en stor simbasäng, utomhusbasäng och en "bubbelpol". Det var riktigt fint inrätt men jag hade nog högre krav. Behandlingarna var sköna. Jag var bla på en infraröd värmebehandling och var en upplevelse i sig. Kroppen värms upp innifrån och ut och efter en halvtimme med infraröda strålar så kändes kroppen helt mör. Som en dunderkur för ömma muskler och leder.
M var samtidigt på något som kallas ljusterapi. "man fick ligga där med huvudet i en kupol och stirra in i ett ljus av färg som man själv valt och lyssna till en snubbe som berättade en historia..... va tusan va det?" (M:s egna ord haha). Maten som ingick var en 4 rätters japansk middag. RIKTIGT god mat!!! Tyvärr blev helhetsbetyget betydligt lägre för jag har nog aldrig varit med på maken om så snurrig serveringspersonal. Vi hade tyvärr fått en sen tid (20:30) för sittning och vi fick inte beställa förrän 21:00! Trodde ni man dog av hunger eller?!
MEN det bygger om och utökar och när det väl är klart (vi tappade tyvärr utsikten som var skymd av en byggpresening) så tror jag på stället. Jag älskade att man fick både tofflor, yukata (påminner om kimono fast i bomull) samt baddräkt/badbyxor. Och allt fick du ta med dig hem efter dagens slut. Så mellan 14 - 22 svansade vi runt i japansk morgonrock! Även middagen intogs i yukatan vilket var riktigt nice :)


 
 
 
 
Fiskarna mumsade på mina fossingar
 
 

Jag i yukatan

 
 
 
 
Här är den japanska "duschen" i omklädningsrummet. Så där satt man på pallen och fyllde tunnan med vatten för att hälla över sig (det fanns vanliga duschar också)
 
 
 
De flesta gick runt med dessa korgar. Fanns i omklädningsrummet och i korgen kunde man bära med sig låskorten till skåpen, frukt, handduk och mobil tex. Mycket fiffigt. I priset ingick även fruktbuffé som fylldes på ständigt under hela vistelsen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0