Vintages friday

Hela Stockholm för mina fötter. Att gå runt helt själv är underbart! Du kan gå in i VILKEN butik du vill och du behöver hite ta hänsyn till nåååågon annan. Började med att träffa sömmerskan kl 10. Shit va hon är duktig. Schoff schoff och så var det klart. Klänningen kommer bli fantasktisk, i sann Maggie Sottero stil. Häftigt.
Besökte även massa små härliga butiker. En STOR favorit som är ny på min favvolista är en butik som heter Antikt, gammalt och nytt. Den ligger på Mäster Samuelsgatan (snett bakom NK i stockholm). Två herrar driver denna butiken som är fullproppad med smycken och accessoarer till det oändliga. Innehållet i butiken kommer ifrån Europas alla hörn. Förtjust blev jag i deras hattar och hårsmycken med massvis av fjädrar i. Fjäderkreationerna kommer till största delen från gamla modellbutiker i Italien (gegagnat förstås). Hittade dessa fantastiska gamla örhängen för en billig slant som fick följa med mig hem.



Besök butiken! Den är fantastisk. Om man inte gillar smycken så gå in där ändå och förundras över hur mycket prylar som faktiskt kan få plats på en sådan liten yta :)
Tyvärr gör inte bilderna butiken rättvis, tog dem med en mobilkamera.




Kolla längst upp på alla dockhuvuden som är fulla med fjäderdiadem. Läckert!




















Besökte även en annan butik som ligger på Drottninggatan, ganska högt upp (runt nummer 100) som heter Beyond Retro. En enorm butik, bara vintage. Jag gjorde ett helt galet köp!!! Den är så ful så den är snygg. Tänkte jag skulle fixa till den lite, bla i armarna och ta bort lite av axelvaddarna (det är dubbla).
Tror den kan bli läcker till en ljust linne, ett par slitna jeans och pumps till. Skratta ni! Jag kommer vara snyggast på uteserveringen i sommar ;) Den fick i alla fall följa med mig hem.






Kommentarer
Postat av: Tove

WOW vad häftigt! Du & jag får träffas & gå runt i lite sånna här butiker framöver tror jag! Tror även mamma hade varit sugen på & följa med! Jag skrattar INTE åt kreationen du köpte! Jag tyckte den var ASSNYGG ;)Puss!

2011-05-07 @ 16:11:19
URL: http://freedom2love.blogg.se/
Postat av: Sofie Maräng

Tack gumman! Känns bättre att en till tycker den var fin :) (M sa "ja den var ju annorlunda", haha.

2011-05-07 @ 17:34:05
Postat av: Tove

haha äh han vet inget!:)

2011-05-07 @ 23:18:15
URL: http://freedom2love.blogg.se/
Postat av: Tove

Om du försökte publicera ett inlägg igår så antar jag att du åxå fick problem:) Om så var fallet så publicera de idag med rätt tid =) Puss!

2011-05-09 @ 10:19:11
URL: http://freedom2love.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0