Tandtroll

Var på mitt årliga besök hos tandläkaren för nån dag sedan. Det bara luras, kanske inte alla men just nu tycker jag alla tandläkare luras. Hur ska man veta att man faktiskt har ett hål? Visserligen är det  ju något som jag faktiskt kan se då min tandläkare filmar med en liten kamera på själva hålet och sen kommer de upp på en stor bildskärm. Men allt de andra som de luras med.

En basundersökning går på 660 kronor (min tandläkare tar 680 kr, varför?). I den undersökningen ska de ingå viss rensning av tandsten, förebyggande råd och flour skölj på enstaka tänder (max 5 min). Nä men vet ni, min tandläkare har tagit 400 kr extra för det! Han slipade tandsten på ALLA min tänder (även om han sa att jag hade mycket mindre tandsten än förra året) och han floursköljde ALLA mina tänder. Så behandlingen kanske tog 6 min iställt för 5! Ja så där är det, man blir lurad.
Till mig säger han "jag ska bara ta bort lite tandsten och sen är vi klar", de han borde sagt var "jag ska slipa samtliga tänder trots att det inte behövs och flourskölja alla trots att du kan skölja själv med flux när du kommer hem och sen kommer jag ta 400 kr extra för det". Typiskt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0