Direktleverans

Anna gulliga dig. Fick grönsaker härom dagen som hon odlat själv. La upp det på ett fat i köket för de var så fina och titta på. Nu har jag haft ett dygn på mig att fundera på vad jag ska göra för gott med grönsakerna. Idag tog jag lite bönor (de lila) och en squash (den gula) och gjorde lite pytt!

Hackade upp lite squash (funkar skitbra som substitut för potatis), lök och bitar av en färdig grillad kyckling som fanns i frysen. Stek tillsammans med bönor och soyabönor i lite olja och krydda med paprikapulver, salt, vitpeppar, chilipulver och liiiiite grillkrydda. Det blev supergott. Och så stekt ägg o maaaaassa rödbetor till! Mycket godare än färdigköpt pytt och sjukt mycket nyttigare! MUMS!


 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0