Inbakad fläskfilé

Detta måste ni prova! Otroligt gott. O så måste man ha massa sallad till.

Stek tunt skivad fäskfilé i smör tills de nästan är klara. Tillsätt tunt skivad purjolök, champinjoner och bacon. Stampa ihop 1/2 kvibille ädelost med 1 burk creame fraich. Häll det sen över fräset i pannan och hetta upp.
Dela ett ark smördeg i fyra delar. Lägg i lite kladd från stekpanna och strö över riven västerbottenost. Vik ihop som en pirog. Pensla med ägg och grädda i 225 grader i ugnen ca 10 min (tills dem blir gyllenbruna).
Jag använde mig av en hel fläskfilé så det blev mycket kladd över som du kan äta med pasta en annan dag :)






Nu blir det kvällspromenad innan man hamnar i paltkoma!

Kommentarer
Postat av: Mia



Det ser så smaskigt ut - måste prova!

Skönt du mår bättre nu. Det var väl jag som smittade Dig med Halmstadbaciller... Puss / Mia

2011-04-17 @ 22:02:58
Postat av: Tove

Det är fantastiskt gott! Mamma gjorde alltid liknande:)puss

2011-04-18 @ 10:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0