Massa kanelbullar

Började dagen med kanelbullebak! Jag kan inte minnas att jag någonsin har bakat kanelbullar (jo när man var liten med hjälp av mamma), men inte själv. Allt blir så mycket enklare med en termometer och en bakmaskin. Jag gjorde om orginalreceptet lite. Så istället för 150 g smör (som är det normala till 50 g jäst) så tog jag 100 g smör och 250 g kesella. Detta för att få ner fetthalten lite. Eftersom 100 g smör och 250 g kesella ihops är mer än 150 g smör,  så fick jag öka mängden mjöl så att degen inte skulle bli så...... degig :)
Dom blev supergoda och fluffiga tack vare specialvetemjölet och kesellan.



La i nästan en matsked kardemumma i mjölken. Mumma!



Så den första plåten blev lite missbildade, som stora feta blaffor med vetedeg, hehe. Men sen blev det bra!










Kommentarer
Postat av: Cilla

M m m m m m fy för tusan vad de ser goda ut!!

När var kaffet färdigt??

Kram & underbar Valborg till dig!!

2011-04-30 @ 16:06:23
URL: http://www.zillfa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0