Me and my bridesmaids

Nu var det dags, dags att ta sig i kragen och slå slag i saken. Tärnorna måste ju ha kläder på sig på bröllopet! De kan ju inte komma in nakna i kyrkan!

Min kära syster och min käraste väninna är mina tärnor och det har själva spanat en hel del på nätet för att försöka komma fram till hur de ska se ut. De enda önskemålet jag haft är att jag skulle hemskt gärna vilja att tärnklänningarna var i guld och att klänningarna ska kunna användas vid ett annat tillfälle, kanske en annan nyårsfest framöver och inte bara till ett bröllop.

Tidigt på morgonen tog jag bilen upp längs västkusten. På vägen upp mot Göteborg plockade jag upp syster i Halmstad. Vi har, innan trippen, valt ut 6 stycken bröllopsbutiker som vi ville besöka och även innan trippen kontrollerat att man inte behöver tidsboka före provning.

De butiker vi skulle besöka var:

Remanns på Linneg. 2
Johans uthyrning på Linneg. 51
Tonys högtidskläder på Vasaplatsen 8
Eleonoras lilla brudbutiken på Eklandagatan
Ramona Design på Kungsgatan 10 A
Weddingsquare på Braheg. 1

Den enda butiken vi besökte var Weddingsquare på Brahegatan. Det var den butiken vi åkte till först och det var där klänningen hängde. Den klänningen som båda tärnorna blivit förälskad i. Så den kommer bli i guld och bandet i midjan kommer vara i en ljusare nyans guld. De kommer bli skiiiitsnyggt!




Så efter 45 minuters provning av storlek, beslut av färg och detaljer, så var vi klar! Det gick verkligen jäääättefort! Jag hade nog räknat med att vi skulle vara hela dagen i Göteborg, klockan 12 var vi klara.  Vi gick o käkade lunch och snackade massa skit. O sen vidare hem till Tove och drack kaffe och snackade ännu mera skit. Underbart!

När jag kom hem hade M gjort spansk paella till mig!! Min kärlek.






Kommentarer
Postat av: Tove

Längtar tiss klänningen anländer :) Såg mkt gott ut det där!:)Han e duktig!!

2011-08-21 @ 23:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0