Åh va jag är arg nu!

Arg, ledsen och så j..la besviken. Finns det någon trevlig känsla som väcks när man säger ordet "parkeringsvakt"? Nä skulle inte tro de. O det är inte första gången inom loppet av en månad, och båda gånger har det varit enligt helt knasiga regler, men tydligen regler som existerar. Denna gången har jag varit parkerad mer än 24 h på samma ställe??? Men herregud, om man råkar vara ledig en dag och inte använder bilen, då får man betala 400 kr! O så hade de klistrat på en orange fet lapp där det stod att jag måste flytta bilen innan den 19 feb. O när jag försöker flytta bilen, då startar den inte!

Gick över till en underbar granne som så snällt tog på sig skorna och kom ut i det iskalla vädret. Efter 30 min med starkablar och fortfarande en död bil, gav vi upp. Han hjälpte mig att putta bilen några meter (parkeringsvakterna håller koll på ventilplaceringen för att se att man flyttat bilen). O nu är jag skitarg.

Mest ledsen är jag för att jag inte kunde ta mig till Gittan på fika. Hade sett fram emot det så himla länge och så kommer jag inte iväg. Kommunalt är inte att tänka på, det tar för lång tid. När jag väl hade kommit fram hade alla andra gått hem.

Gittan, denna blomman var till dig! Ledsen att jag inte kunde komma. Om du har en bil som fungerar så är du mer än väl välkommen och komma på fika och hämta blomma ;)




Kommentarer
Postat av: Gittan

Oh vilken fin blomma :-) Jag har en en bil som fungerar men hinner tyvärr inte inom dig denna vecka. Men blomman håller väl ett tag till!?? Vi kan väl se om vi får till en träff nästa vecka.

Puss och kram min vän

2011-02-16 @ 20:50:59
URL: http://nilla79.blogg.se/
Postat av: Sofie Maräng

Jaa Gittan! Kom inom nästa vecka, en snabbis går bra det också ;) Blomman är ju din och den håller nog ett tag :)

2011-02-16 @ 21:45:47
Postat av: Gittan

Är du hemma på måndag kväll? Jag ska hämta mamma på sturup men det är vi 19 och jag slutar jobb halv fem :-) Vad säger du?! Kram

2011-02-17 @ 20:02:11
URL: http://nilla79.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är hjärtligt välkommen på måndag Gittan!

2011-02-18 @ 18:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0