Nageltips

För mig är fina naglar välvårdade och lagom långa. På tok för långa naglar känns bara ofrächt, då går mina tankar genast till vad det är för smuts som göms under nageln..inte mysigt. Använd en glasfil när du filar nageln. Den är skonsammare mot nageln och nageln blir jämnare och finare och mindre "frasig". En glasfil blir aldrig slö och är lätt att bara skölja under vatten när du är klar. En glasfil hittar du lite var stans, min är inhandlad på Kicks för 99 kr. En lite dyrare engångskostnad men så håller den längre. Du kan säker hitta en minst lika bra på nätet för en billigare peng.



Om du ska måla naglarna så använd underlack, detta för att dina naglar inte ska bli missfärgade (gula i tonen). Under vissa perioder målar jag naglarna ofta och då är det lätt hänt att de blir gula och fula utan underlack.

Röda naglar är riktigt snyggt, de funkar på både korta och långa naglar. Fransk manikyr är också riktigt snyggt.
Märket O.P.I är min favorit, mestadels för att deras kvalité är kanon, lacket sitter riktigt länge. Här i färgerna comet loves cupid till vänster och cajun shrimp till höger. Cajun shrimp är lite mer korall i färgen, syns kanske inte så bra på bilden.



Glöm heller inte topplack! Din målade naglar håller längre. Och om du målar dina naglar röda så är topplack A och O. Om du inte har topplack kan jag lova dig att du kommer lämna röda streck efter dig.

Valde comet loves cupid, den är så djupt röd i färgen, älskar den. Så tar vi cajun shrimp till sommaren!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0