Det ekar här inne..

Ja men det är så himla skönt att verkligen inte göra någonting. Sen vi kom hem från Stockholm för några dagar sedan har vi bara tagit det lugnt och plockat här hemma. Det får ju bli det man gör, när regnet vräker ner.
Här kommer ett bildregn från veckan i Norrland och sedan El Stockholmo. Det blev tyvärr inte så många fina vackra foton som jag velat då jag glömde toppkameran hemma. Så bilderna är tagna med mobilen.

Vi hade bokat tid med Kerstin i Söråker när vi var uppe. Himla roligt faktiskt. Vi besökte hennes bageri och fick sitta ner med henne och berätta hur vi hade tänkt det med tårtan. Jag o M fick med oss massa prover på mousse för att försöka lista ut hur vi vill att bröllopstårtans ska smaka :)




Syster, redo att sätta sig i båten på en tur ut till Lungön. Kamera och dryck, det är allt som behövs. Vacker som en soluppgång.




Mor (till vänster) och hennes vännina Suss på stadsfesten, snart kliver Saade upp på scen :)




Påväg hem från Norrland. M måste ha sina rymdglasögon på sig för att kunna köra bil.




Nyanlända till First Hotell Amaranten. Himla mysigt rum och vilken utsikt!!!




Senare på kvällen åt vi på en italiensk restaurang som heter Dell'Attore på Skeppargatan. Alldeles vid karlaplan. Maten var fantastiskt! De kan verkligen laga italiensk mat! Har ni vägarna förbi så käka där. Det var toppengott.

Här på skansen. Kan varmt rekomendera att sitta kvar hemma i soffan och ser skansen, så vida ni inte får plats längst fram. Det var toktrångt och det hördes dåligt därbak.




Jag har länge velat besöka Vasa museet. Inte för att jag inte har varit där förrut, för det har jag. Men då var jag bara 11 tror jag, och i den åldern är det inte lika intressant som jag tycker att det är idag. När vi kommer fram till museet står det skyltar utanför att museet var fullt, trots detta står det folk utanför och köar för att komma in. Vi valde att inte ställa oss i kö och gick o besökte graven efter Estonia istället, som låg en lite bit bort. Det är först när man ser alla dessa namn som man börjar förstå hur många det faktiskt var som gick bort.










På väg hem från Stockholm stannade vi till en natt hos pappa. Grille på kvällen med familjen. Älskar er alla.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0