Norrland

Jag lever, o som jag lever! Det är underbart skönt att vara hemma i staden man växte upp i och bara få mysa med sin mor och syster. Dagarna bara flyger förbi i 800 km/h och man önskar att man kunde dra i bromsen.
Vi har bland annat varit i sommarstugen och plockat lite saker därifrån. Stugan blev vattenskadad hösten 2001 och sedan dess varit obrukbar. Vattnet gick upp till knäna i stugan och de mesta blev tyvärr förstört. Nu ska man riva huset och därför har jag varit där på lite familje"loppis". Det finns så mycket i stugan som man vill behålla, som är fina minnen av ens barndom. Tyvärr är det ju så att de stora sakerna (som en skänk och en gammal bäddsoffa i rokokostil) blir för bökigt och kostsamt att ta med hem till skåne, så dessa saker har jag snällt fått avstå ifrån. Men däremot fick vi med oss en gammal vägglampa och ett soffbord från femtiotalet i oljad teak. Vilka fynd!! Bilder kommer sedan.

O så har jag besökt floristen som ska få göra min bröllopsbukett. Vi är inte riktigt klara med hur den ska se ut, men jag tror det blir toppen.

Nu mys i soffan och en spännande film. Hoppas ni har en skön semester för det har jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0