Beroende av internet

I två dagar har jag försökt att komma ut på stadsnätet. Det har inte gått. Jag har försökt med allt, tro mig. Det går inte att blogga och ha annonser ute på tradera om man inte har något nät. O det var i alla dessa desperata försök att få igång mitt bredband som de slog mig. Jag är beroende av internet!

Va fort de har gått, från att vid 13 års ålder knappt veta vad internet var. Jag minns att man var ute på wikipedia och sökte bilder på bla Brad Pitt. O herregud, de var tider det. Det var då internet var en fluga, de var då internet fanns nerbränd på en cd-skiva på skolans bibliotek...haha. Underbart! O se så fort det gått! Vad fort man kan skapa sig ett beroende. O vad gjorde man innan MOBILEN??? Hur fick man tag på folk?.... man fick helt enkelt vänta och ha tålamod "men Anna är nog hemma efter skolan runt kl 16, jag kanske kan ringa hem då o se om hon är hemma".... Tålamod. Det är verkligen brist på den varan idag. Allt ska gå så snabbt, och så helst vår uppkoppling också.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0