Minst sagt spännande..

Fredagen börjde toppen. In till Sthlm city för att strosa lite och kanske shoppa. Vilket väder, vi var evigt tacksamma att det fläcktade lite annars hade man dött av värmeslag. Hittade en lite butik på en av tvärgatorna till drottninggatan som var fullsmockad med prylar och heminredning. Butiken heter Mique. O dessa vackra plåtburkar!







Vi traskade vidare ner till skeppsbron, vid kungahuset, där Tommy Hilfiger hade flyttat in på en pråm.










Senare på kvällen var det dags för Gröna Lund. O vilket rookiemistake vi gjorde! Åk aldrig till Grönan hungrig, så vida du inte kan tänka dig att stå i 1 h:s kö till ett av görnans hamburgehak som serverar skosulor mellan två torra brödskivor. Innan dess valde vi att bli uppskrivna på en lista till en av grönans restaurangerna, men när de väl hörde av sig hade vi redan hunnit äta skosulor i brist på annat. Hämskt. Så efter en lång väntetid på att få köpa entrébiljetter (fick inhandlas speciellt i en numrerad kö utanför, då entrén var dyrare pga konsert), och när vi väl köat klart för att få äta, var klockan halv tio. Kan informera att vi var där halv sju. Detta var hemskt! O för de som känner mig vet att jag blir en annan människa när jag inte får mat. Slutsatsen av detta! Välj Liseberg om ni har ett val. Om inte, åk till grönan innan alla semestrar har börjat och gärna på en vardag. Då går det nog bättre. Jag fick i alla fall lurat med mig M upp i Grönans nya åkatraktion Twister, bergodalbana bygd delvis i trä. VILKET ÖS! Fantasktiskt roligt!

Precis innan vi skulle lämna grönan bestämde sig M för att spela på ett chockladhjul. Kommentaren från mig "men tänk om du vinner! vi ska inte äta så mycket chocklad!". M väljer att spela på ett nr i alla fall. När M kommer fram och ska spela på 1 bricka säger tjejen som står i ståndet "ska du inte spela 4 brickor på den hundringen?" M svarar "nä de räcker med 1 bricka, jag kunde valt bara ett nr, jag vinner ändå". Tror ni inte att han vinner, de trodde han nog inte själv, trots att han var kaxig.... så hem går vi med 1,8 kg M&M:s..haha.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0