I Sverige har vi det bra..

Ibland funderar jag på hur bra vi faktiskt har det i Svergie. Lilla kall Sverige som förskonats från naturkatastrofer, krig, svält, giftiga djur och allt annat sånt läskigt. Vi har de jävligt bra! Så skänk en tanke till dem som inte har det lika bra, och ta tillvara på era nära och kära. Man vet faan aldrig hur framtiden ser ut. Imorgon kan de vara försent. Så se till att leva ditt liv medan du kan och försök att göra det bästa av situationen. Men låt det inte gå till överdrift.

Och med överdrift menar jag att det är väldigt många som strävar efter det perfekta. Man ska vara lagom gammal när man skaffar familj, man ska har perfekt kropp och väga lagom. Man ska ha en bra karriär, ett hus, massa pengar och massa vänner. Man ska hinna träna, träffa familj, åka utomlands osv. O så ska man hinna vara den perfekta mamman eller pappan. Det är rätt så fantastiskt hur man kan ha så höga krav på sig själv och ändå uppfostrats i landet lagom. Eller så är det just det som blivit grejen. Ordet lagom idag är just det jag skrev ovan. Att ha ett lagom liv innebär idag att man ska hinna med ALLT.

Och vad innebär egentligen ordet lycklig?? Är man lycklig när allt är perfekt?

För mig innebär ordet lycklig att vara tillfreds med min situation. Tänk att ständigt gå o vara lycklig, då blir ju den känslan konstant och alltså heller inte så speciell. Det är härligt när det går upp och ner. Det måste få gå upp och ner för att man ska kunna känna att man faktiskt är toklycklig. För mig innebär ordet lycklig att hitta en inre balans och harmoni.

Jag måste försöka sluta tänka på vad alla andra tycker, men det är jävligt svårt. Speciellt när alla andra åsikter är viktiga. Men jag är också viktig. Kompromissa, när det gäller de mesta. Ibland får man kompromissa med sig själv också. Men glöm aldrig bort att du är viktig.

Så, ta vara på livet, du har bara ett.




Kommentarer
Postat av: LillaSyster

Jag håller med dig syster!

Du e så klok... och vi tänker precis lika du å jag.

Folk måste lära sig när det är nog! Man kan inte ha allt... å vad är allt? när man har det man kallar allt... är man nöjd då ändå?

Man måste lära sig att försöka va nöjd med det man har... allt annat som kommer till blir ett pluss.



Vi är lyckligt lottade; vi har ett jobb, vi har tak över huvudet, vi har män som älskar oss och som vi älskar tillbaka, vi har en underbar familj utan konstler och vi har hälsan i behåll! Kan det bli bättre??

2011-03-18 @ 16:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0