Lite hängig

Ibland är man så där hängig så man bara vill krypa ner och dra ett täcke över sig. Precis så känner jag nu. Vill inte kalla mig deppig, för det är en diagnos och ordet deppig används alldels för friskt idag. Deprimerad är man under en period (förhoppningsvis inte alldeles för lång) och behöver ibland hjälp för att komma ur. Nä, jag är inte deppig, jag är bara lite nere. Och det får man vara ibland, utan att det är konstigt... eller?
För jag är inte påväg att bli sjuk (tror jag i alla fall), och jag mår bra, men bara lite dämpad.

O när man mår som jag gör just idag, då önskar man att man fick miljoner kramar och pussar och fick bli ompysslad. Att då komma hem till en tom lägenhet är lite småtråkigt. Saknar mitt M.

Kommentarer
Postat av: Tove

Ja så är ju livet ibland :( Hoppas det blir bättre snart. Tänkte ringa nu ikväll men blev alldeles för trötter. Nu BB sen sängen puss & Kram!

2011-03-23 @ 22:02:39
Postat av: LillaSyster

Helt rätt...

Tänk om alla som sa att dom var deprimerad verkligen var det på riktigt...

Dom skulle nog ta tillbaka det ganska snabbt när dom fick veta att har man en gång varit deprimerad så löper du 50% risk att bli det igen, å har du varit deprimerad två gånger så löper du 75% risk att hamna där igen osv...



Dämpad är ett bra ord, nedstämd oxå, att man känner sig lite nere... det finns tusen ord att använda..

Men som du säger deprimerad har blivit en ordmiss av svenska folket.

Hoppas du mår bättre idag syster...Älskar dig

2011-03-24 @ 08:03:32
Postat av: Sofie Maräng

Ni är så fina!! Saknar er båda så mycket.

2011-03-24 @ 20:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0