Att skapa en palett

Jag älskar ju färg. Färg i det oändliga. Så det är rätt så märkligt att färgen hemma hos mig bara nått mitt kök. Fast vitt är väl också en färg... eller? Oavsett vilket så är min lgh alldeles för vit, eller färglös. Jag har gjort ett tappert försök i vardagsrummet med några smådetaljer som ljuslyktor, vaser och kuddar. De enda färgerna jag har i mitt vardagsrum och i mitt sovrum rums på en bild.

Vas från Ilva, kudde från Ilva, hög ljusstake från Lagerhaus, små ljusstakar från M:s farmor, små lyktor från SIA.


Så, jag kan bara konstatera att det är på tok för lite färg i min lgh. O för ett tag sedan kom jag på det. Det saknas ju tavlor! Eller i alla fall EN tavla. Var först inne på att köpa akrylfärg o måla min alldeles egna tavla, men jag tror inte jag får tummen ur tyvärr, så det blir nog en köpt tavla istället. Har småspanat på en oljemålning som jag blivit lite förtjust i. Älskar abstrakta oljemålningar med ljusa färger. Denna är fantastisk men jag hade önskat att den var i mindre kalla färger. Så lite mer gult, orange och rosa hade passat mig bättre.


Kommentarer
Postat av: Annso

Vilken fin tavla! Vart har du hittat den?

2011-08-16 @ 01:26:33
Postat av: Sofie Maräng

Tavlan är inköpt på Ilva i Malmö. Den finns fortfarande kvar och heter Cos, kolla www.ilva.se. Det har MASSA vackra oljemålningar. Det har fått in nya nu för hösten men dessa har ännu inte kommit upp på hemsidan. Tavlorna finns inte till försäljning via webbshoppen men jag vet att det kan leverera över hela sverige, så ring dem! Lycka till.

2011-08-16 @ 21:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0