Godaste såsen!

Jag tror att jag har tipsat om denna innan, men den förtjänar att belysas av strålkastarna igen. Denna såsen passar till både kött och fisk beroende på vilken sprit sort du har i.  O jag lovar, den är så god, så egentligen skulle man bara vilja stampa potatis och sås och äta enbart det. Den tar ca ca 3 min att göra (beroende på hur snabb spis du har) och innehåller inga halvfabrikat. Fyra ingredienser mina vänner. FYRA! Bara det är värt en guldstjärna ;)

Såsen till kött:
1 dl martini (dry) som ska koka upp med 1 buljongtärning för att reducera bort alkoholen. Häll sedan i en burk creme fraishe och låt koka upp, tillsätt 1 krm caeynnepeppar. KLART!

Sås till fisk:
1 dl sherry som ska koka upp med 1 dl buljongärning. Tillsätt i burk creme fraishe och ganska mycket hackad dill KLART!

Nu blir det lax till middag idag. Till det pressad potatis, sallad och självklart såsen till fisk!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0