Cous Cous sallad

Detta receptet har jag snott från Tove. Det är så himla gott och går att variera ganska mycket. Receptet är som vanligt, lite på höft, men ungefär i alla fall..

4 pers (ganska stora portioner!)

1 paket Findus wok grönsaker (classic)
Cous Cous
En stor kycklingfilé eller två små (alternativt färdig grillad kyckling)
Räkor (500 g oskalade)
2 st Avocado
Fetaost
Cocktail tomater (en ask)
Frysta soya böner ca 100 gr
Olivolja med citronsmak
Turkisk yoghurt

Fräs wokgrönsaker och kyckling i olja, salta. Efter ca 5 min, häll i soyabönorna. Ställ av från plattan.  Skala räkorna. Dela cocktailtomaterna och avocadon. Koka cous cousen med en buljongtärning i vattnet samt massa citronolja (ca 2 msk). Blanda allt i en stor skål och smula över fetaost. Ringla över extra citronoljan (de e så gottis).
Servera med naturell turkisk yoghurt.



















Kommentarer
Postat av: Tove

haha vad roligt! Huset såg jättefint ut! fräscht! Jag har mått så himla dåligt så jag har knappt orkat varit in på datorn, influensa var det men nu börjar jag bli piggare får höras snart! puss

2012-02-15 @ 18:44:10
URL: http://freedom2love.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0