Fotoregn från vår honeymoon

Den senaste månaden har varit proppfull med äventyr, upplevelser och helt fantastiska sekunder, minuter och timmar. Vilka minnen! Jag kommer leva på detta läääääänge.

Bröllopet var fantastiskt! Tyvärr har inga bilder kommit ännu från fotografen, jag lovar att lägga upp foton så fort de dyker upp.

Smekmånaden började redan den 2 januari, då vi bilade ner till Stockholm från norrland och checkade in på Quality Hotell vid Arlanda. Bilen fick stå kvar på hotellets långtidsparkering hela semestern. Den 3:de tog vi transferbussen ut till Arlanda. Flyget lyfte klockan 13:40 och vi var framme i Bangkok kl: 05:30. Flygresan tog ca 9 timmar...

Vi har tagit över 600 bilder. Nedan följer ett axplock av dessa.

Här anländer vi till Paradise Hotell på Koh Chang. Detta efter att ha flygit i 6 h och åkt transferbil i 4,5 h. Vi var ganska möra, men de var värt var enda timme.




Utsikten från vår bungalow, ca 10 meter till havet....




Honeymoon fint!




Vår bungalow :)








Det är något läskigt som gömmer sig i träden.




Här inne jobbade "vår" äventyrstant. Hon fixade allt möjligt roligt till oss, som att åka iväg och snorkla, rida elefant och hyra moppe. Hon hade en hel pärm full med bilder och beskrivningar på äventyr och skojsigt man kunde hitta på.




Restaurangen på hotellet kvällstid. Helt fantastiskt vackert!












Brädspel och kortlek är toppen på resan, en öl till de och man kan sitta hur länge som helst i kvällsvärmen. Detta spelet heter Barikad och är både roligt och klurigt.





Gottegris i kvällssolen. Vi hade 33 grader i skuggan mitt på dagen och ca 28 grader i vattnet.








Nu rida pellefant!








Vi hade länge funderat på om en elefant har två hål i snabeln eller bara ett gigantiskt. Den hade två kan jag konstatera. Sjukt söt! Mysig och klämma på hihi






Här är vi påväg ut med speedboat till 3 olika öar för snorkling. Tyvärr hade jag inte tagit dykarcert (så ingen dykning med tuber) innan vi åkte ner och jag ångrar mig djupt. Visst kan man göra de där nere, men jag vill gärna göra de i sverige på ett språk jag behärskar, det är ju lite teori osså ju..




























Ute o promenixar i vårt neighborhood. Här vinns en stormarknad, restauranger och en massa butiker för den som är shoppasugen. På stormarknaden shoppade vi mestadels vatten, 12 pack 50 cl flaskor för att ha på rummen. Man bör inte dricka deras kranvatten och det blev onödigt dyrt att handla av hotellet. Vi betalade 75 Baht för 12 flaskor, de e 15 svenska kronor. Helt galet billigt.




Ja vet faktiskt inte varför jag var så lycklig över att komma ut i djungeln... haha (det ser ut som jag är tandlös)








De var i alla fall hit vi skulle, till Khlong Phlu waterfall... kristallklart vatten!




"Vår" strand heter Klong Prao och ligger strax söder om White sand beach som är den stora och mest exploaterade stranden på Koh Chang.







De sista 2 dagarna spenderade vi i Bangkok för lite shopping. Vi bode i Thailands högsta skyskrapa på 60:onde våningen i en junior svit. Inte illa pinkat ;) Totalt hade tornet över 84 våningar, allra längst upp en utkiksplats. Mellan våning 79 till 84 låg restauranger och barer. Vi käkade på den som låg längst upp, en enda giganstiskt buffé!

För två nätter i junior sviten för två personer betalade vi 6900 Baht. Det är 350 kr/ person och natt! Sjukt billigt och vilken service!
























Alla borde gifta sig och åka på smekmånad tycker vi. Det är skitball! Kärlek från oss till er!







Kommentarer
Postat av: Tove

Åh WOW!! äntligen! Men jag vill se meeeeer! :) Jag hade nog inte vågat sitta vid fönstret i skyskrapan, hade svimmat mellan varje tugga haha sjukt högt upp! Puss

2012-01-21 @ 16:56:30
URL: http://freedom2love.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0