En lastbil till våra överflödiga blommor..

 
Det är så skönt att äntligen ha fått hem sin man efter 3,5 veckor som gräsänkling. Fast inatt vet jag inte, då hade jag nog gjort mycket för att slippa ha karl i sängen som han rullade runt, pustade och stonkade och pratade i sömnen. Jag var precis på väg att somna när M mumlar "vi fixar det imorgon". Vadå säger jag. "med blommorna". Vilka blommor säger jag. "De som är överflödiga". Hahaha, jag började sakta bekripa att det inte alls var  något viktigt han vill prata med mig om mitt i natten. Han ville bara prata i sömnen! Så vi fortsatte prata. Jag ställde massvis med frågor och diskussionen pågick nog i 10 min. Jag fick veta att vi hade massa överflödiga blommor i trädgården som var tvungen att forslas bort med en lastbil som min man hade hyrt. Den skulle komma dagen efter. Men jag vill inte bli av med några blommor sa jag, "men jooo alla överflödiga" fick jag till svar, "det är helt enligt min plan". Jag skrattade så jag tjöt tillslut och M blev lite putt när han sakta men säkert började vakna till liv och inse att han inte längre kunde förklara den hyrda lastbilen som skulle komma dagen efter.  Underbart!

O så helt klart dagens bästa citat kommer från Ernst Kirchsteiger när han kommenterar sin fina och fasta hemmakokta tomatsås - "Den står upp som ett monument över sin förträfflighet"


Alla överföldiga blommor i "vår trädgård" ;)

 
 

Kommentarer
Postat av: Malin Lindblad

Som syster till M känner jag till detta väl :) När vi var små och var till Portugal gick han ut från hotellet och höll på att dränka sig själv i poolen när han gick i sömnen...

Svar: Haha ja han är för rolig. Jag skulle ju ha spelat in honom men de glömde jag, typiskt ;)
Sofie Maräng

2012-07-23 @ 18:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0